مراقبت و سلامتی

فواید سیر سیاه

فواید سیر سیاه

با شما همراه هستیم تا به طور کلی در مورد فواید سیر سیاه صحبت نماییم. سیر سیاه جدا از سیر معمولی نیست. به عبارتی این سیر حاصل کاشت و برداشت محصول زراعی از زمین کشاورزی نمی باشد. برای به دست آمدن این سیر، سیرهای سفید در دمای ۷۰-۸۰ درجه سانتی به مدت 90 روز نگه داری میشوند.(حداکثر زمانی که در این دما نگه داری میشوند 90 روز است)

طبق سوابق تاریخی، گفته می‌شود که  این سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک، داروی هضم غذا، ضد انگل و در طیف وسیعی از بیماری‌های دیگر استفاده می‌شود.

امروزه از این سیر بیشتر به عنوان یک طعم دهنده و بافت استثنایی به عنوان ماده‌‌ای با کیفیت برتر استفاده می‌شود. همچنین به دلیل ارزش غذایی بالایی که نسبت به سیر معمولی دارد محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

بوی سیر معمولی ممکن است برای برخی ناخوشایند باشد و به همین دلیل از مصرف سیر صرف نظر کنند.  اما سیر سیاه به دلیل تجزیه برخی مولکول‌ ها در طی فرآیند تخمیر، رایحه بسیار ملایمی دارد.

فواید سیر سیاه

فواید بی شمار سیر سیاه

این نوع از سیر فواید بسیار زیادی دارد که آنها را به صورت موردی بیان نموده ایم و در مورد هرکدام به طور کامل توضیح داده ایم. از فواید سیر سیاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مملو از آنتی اکسیدان
  • مبارزه با سرطان
  • تقویت سلامت قلب
  • حفظ عملکرد شناختی
  • تثبیت قند خون
  • تقویت سیستم ایمنی بدن

سیر سیاه مملو از آنتی اکسیدان است.

تحقیقات نشان می‌دهد آنتی اکسیدان‌ ها می‌توانند به طور قابل توجهی به پیشگیری از انواع خاصی از بیماری‌های مزمن مانند بیماری عروق، کرونر قلب و حتی سرطان کمک کنند. آنتی اکسیدان‌ های زیادی در سیر وجود دارد، اما مطالعاتی که روی سیر سیاه انجام شده  ثابت می‌کند که به دلیل تجزیه مولکول‌ های خاص در هنگام تخمیر، آنتی اکسیدان‌های بیشتری نیز در این سیر وجود دارد.

به مبارزه با سرطان کمک می‌کند

دلیل اصلی اینکه سیر سیاه به مبارزه با رشد سرطان کمک می‌کند، آنتی اکسیدان‌ های موجود در آن است. آنها به انسداد و عدم گسترش سرطان در بدن کمک می‌کنند. اما این گفته تعجب چندانی ندارد زیرا مشهود است که سیر  از مواد غذایی مقابله با سرطان هستند.

سلامت قلب را تقویت می‌کند.

قلب به طور واضح یکی از مهمترین اعضای بدن ما می باشد و اگر می‌خواهید آن را سالم نگه دارید و از آن محافظت کنید بهتر است سیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید. سیر معمولی و سیاه تقریباً هردو این خاصیت را دارا می‌باشند. اما  گزارش‌های علمی نشان می‌دهد که که سیر سیاه در محافظت از قلب موثرتر خواهد بود.

زیرا سطح بالای کلسترول و‌تری گلیسیرید را در جریان خون شما کاهش می‌دهد.

عملکرد شناختی را حفظ می‌کند.

در حالی که سیر برای عملکرد شناختی و جلوگیری از زوال عقل، بیماری آلزایمر و پارکینسون بسیار مفید است، یک مطالعه اخیرا ثابت کرده  که سیر سیاه همچنین به بهبود حافظه شما کمک می‌کند.

قند خون را تثبیت می‌کند.

اگر به طور مداوم قند خون بالایی داشته باشید، در کوتاه مدت منجر به دیابت شده و در طولانی مدت باعث اختلال در عملکرد کلیه، عفونت‌ های پوستی و خطر بالای بیماری‌های قلبی می‌شود. خوشبختانه، شما فقط کافی است که مقداری سیر سیاه را به رژیم غذایی سالم و متعادل خود اضافه کنید تا به شما در حفظ سطح طبیعی قند خون کمک کند.

ایمنی سیستم بدن را بالا می‌برد.

سیر به سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند تا قدرت خود را حفظ کند، اما ممکن است تعجب آور باشد که مطالعه‌‌ای که در سال ۲۰۱۲ روی تفاوت سیر خام و سیاه انجام شد، نشان داد که نوع سیاه قابلیت بالاتری را در این مورد از خودش نشان می‌دهد و به بدن شما کمک می‌کند تا با بیماری‌های شایع مبارزه کند.

تفاوت سیر سیاه و سیر معمولی

تفاوت سیر سیاه و سیر معمولی

تفاوت سیر سیاه و سیر معمولی

از آنجا که سیر سیاه سطح رطوبت بسیار کمی دارد، اسیدهای آمینه و سایر خواص غذایی آن به طور قابل توجهی غلظت بیشتری نسبت به سیر معمولی دارد. در حقیقت، در برخی تحقیقات مشخص شده است که این سیر نسبت به نوع معولی آن حاوی ۴ برابر محتوای پلی فنول و فلاونوئید است. همچنین این سیر در مقایسه با سیر معمولی طعم بسیار متفاوتی دارد. طعم و مزه آن را می‌توان به طعم کارامل کمی تلخ تشبیه کرد.

برخی از افراد ممکن است از هضم سیر معمولی احساس ناراحتی کنند. اما سیر سیاه  چنین مشکلی ایجاد نمی‌کند. از آنجایی که به دلیل فرآیند تخمیر قبلاً نرم شده است، هضم آن برای معده شما کاملاً آسان تر خواهد بود.

فواید غذایی نوع سیاه و  و معمولی سیر متفاوت است و این بیشتر به این دلیل است که سیر سیاه فرآیند تخمیر را طی می‌کند. در این فرآیند، دو جز مهم سیر یعنی قندها و اسیدهای آمینه‌ آن دچار تغییر می‌شوند.

خوردن سیر سیاه نه تنها آسان تر می باشد بلکه ممکن است فواید بیشتری نسبت به خوردن سیر سفید خام داشته باشد. در حالی که هر دو نوع سیر آلیسین دارند، اما نوع سیاه مقادیر بیشتری S-Ally-Cysteine دارد که به راحتی توسط بدن جذب می‌شود و تصور می‌شود بسیاری از مزایای سلامتی سیر را فراهم می‌کند.

سیر سیاه یا سیر سفید، کدام سالم‌تر است؟

اینکه سیر سیاه بهتر باشد یا سیر معمولی، به اهداف  مصرف  شما بستگی دارد و در واقع یک امر ترجیحی است. آنها کاملاً متفاوت هستند و برخی از افراد ممکن است یکی را نسبت به دیگری ترجیح دهند. بعضی اوقات، شما طعم تند و تیز سیر خام را می‌خواهید. گاهی اوقات، سیر بدون بو  ترجیح داده می‌شود. در مواقع دیگر، می‌توان با طعم شیرین و ملس سیر سیاه، مزه غذای خود را تغییر دهید.

اما نکته مهم در مورد سیر سیاه این است که خوردن آن به عنوان یک غذای مستقل بسیار آسان‌تر از سیر سفید و خام است. بنابراین، اگر به دنبال فواید سیر برای سلامتی هستید، اما با مصرف آن به خاطر طعم یا بو آن مشکل دارید، خوردن این نوع سیر کاملاً مطبوع است.

حال اگر به دنبال خرید این نوع سیر پرخاصیت و مفید هستید حتما به فروشگاه سایت ما و محصول سیر سیاه فرآوری شده سری بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *