سبک زندگی

معرفی قارچ گانودرما اصل

قارچ گانودرما اصل

با شما همراه هستیم تا در مورد قارچ گانودرما اصل صحبت نماییم. این نوع از قارچ ها در دسته­ قارچ­ های قرمز قرار دارد  و به عنوان  قارچ های دارویی شناخته میشوند. قارچ گانودرما  را می­توان از کامل­ترین مواد غذایی موجود در طبیعت دانست چرا که این قارچ از ارزش غذایی و دارویی بالایی برخوردار است. قارچ گانودرما  تاریخچه­ بالایی دارد و  برای اولین بار در حدود 4000 سال پیش در کشور چین کشف گردید و حدود 2000 سال است که در کشور چین و یونان به صورت دارو استفاده می­شود. اما در کشورهای دیگر این دارو به مرور زمان شناخته شد و اکنون بسیاری از افراد در سراسر جهان از قارچ گانودرما استفاده میکنند.

مشخصات کلی قارچ گانودرما 

معرفی انواع مختلف کشت گانودرما

سلامتی را می­توان یکی از مهم­ترین دغدغه­ های انسان ها دانست. چرا که سلامتی از مهمترین ارزش­های وجودی ما می باشد و همه ما  همواره می­کوشیم آن را حفظ کنیم. مواد غذایی بسیار زیادی وجود دارند که سلامتی انسان را تا حد زیادی تضمین میکنند. یکی از این مواد غذایی و دارویی، قارچ گاندروما می باشد. اما به شرطی که  قارچ گانودرما اصل را تهیه کرده باشید.

قارچ گانودرما خواص ضد التهابی، ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدسرطانی دارد و به عنوان یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن شناخته می‌شود. این قارچ حاوی مواد مغذی مهمی مانند پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها می باشد که به سلامتی بدن کمک می‌کنند.

قارچ گانودرما لوسیدوم

انواع گوناگونی از قارچ گانودرما  در طبیعت وجود دارد اما باکیفیت­ ترین گونه­ این قارچ، قارچ گانودرما لوسیدوم می­باشد که گران­ترین و بهترین گونه­ این قارچ تلقی می­شود. قارچ گانودرما لوسیدوم دارای ظاهری بزرگ و به­ رنگ قهوه­ ای تیره­ می­باشد و دارای یک بافت چوبی است.

ترکیبات موجود در قارچ گانودرما 

ترکیبات موجود و به­ کار رفته در مواد مختلف کره­ زمین بیان­گر خاصیت ماده هستند. وجود ترکیبات کمیاب در قارچ گانودرما  باعث شده که این گیاه برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری­ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی انسان مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه به بررسی 5 مورد از ترکیبات موجود در این گیاه و بیان مزایای هر یک می­پردازیم. به خاطر داشته باشید که این ترکیبات تنها در قارچ گانودرما اصل موجود هستند.

پلی ساکارید: وجود این ماده در قارچ گانودرما باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از رشد سلول­های سرطانی در بدن  و کاهش کلسترول خون می شود. همچنین مصرف این ماده در طولانی مدت باعث از بین رفتن کیست و سلول­های سرطانی خواهد شد.

تری ترپن: تری ترپن موجود در قارچ گانودرما باعث می­شود که عملکرد دستگاه گوارش بهبود یابد. همچنین آلرژی و التهاب توسط این قارچ از بین خواهند رفت.

ژرمانیم ارگانیک:  این ماده­ کمیاب در چشمه­ های آب­گرم یافت می­شود. از آن­جایی که این ماده باعث بهبود جریان خون می­شود، در کاهش خستگی  نیز موثر است. ژرمانیم ارگانیک همچنین باعث  اکسیژن رسانی به بافت ها و اندام های مختلف بدن شده و باعث بهبود عملکرد آن­ها خواهد شد.

آدنوزین مونوفسفات: این ماده باعث می­شود که گرفتگی رگ­های قلب از بین برود، در نتیجه از ابتلای فرد به سکته­ قلبی جلوگیری خواهد شد.

سوپر اکسید دیسموتاز: سوپر اکسید دیسموتاز باعث می­شود که پیری به کندی صورت پذیرد. این ماده به دلیل داشتن خاصیت جوانسازی سلول­های موجود در بدن و حذف رادیکال­های آزاد  باعث شده که قارچ گانودرما به عنوان یک قارچ جوان­ساز شناخته شود. اما همچنان تاکید میکنیم  که تمامی این موارد در قارچ گانودرما اصل موجود می باشند.

تولید قارچ گانودرما اصل

تولید یک قارچ باکیفیت از جمله دغدغه­ هایی است که برای تولیدکنندگان وجود دارد. برای تولید قارچ گانودرما اصل و باکیفیت باید از پروتکل­ها و استانداردهای علمی اقدام به تولید گانودرما نمود. تولید قارچ گانودرما به چند روش انجام می­شود که در هر روش عناصر فعال و موثر قارچ گانودرما اصل متفاوت است. در ادامه به بررسی روش­ها می­پردازیم.

انواع کشت قارچ گانودرما

انواع کشت قارچ گانودرما

روش طبیعی: گانودرمای وحشی به صورت طبیعی در طبیعت رشد می­کند. گانودرمای وحشی از سن بالایی برخوردار می­باشد که همین موضوع باعث می­شود خاصیت دارویی این قارچ از بین برود. اگر گانودرما را در طبیعت پیدا کردید استفاده از آن پیشنهاد نمی­شود چرا که اگر درختی که قارچ روی آن روییده سمی باشد این سم را به قارچ نیز انتقال می­دهد و در نتیجه­ باعث سمی شدن آن می­شود.

کشت مخزنی: کشت مخزنی یک تکنیک مقرون به­ صرفه تلقی می­شود. در این روش قارچ روی یک مخزن به همراه مواد شیمیایی رشد می­کند و همین موضوع باعث به­ وجود آمدن دغدغه­ هایی برای افراد شده است.

کشت قارچ با استفاده از تنه­ درخت: در این روش قارچ­ها با کیفیت بهتری رشد می­کنند؛ در نتیجه از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهند بود. عناصر فعال گانودرما در این روش کشت فعال­تر و در نتیجه اهمیت دارویی قارچ در این نوع کشت نیز بیشتر خواهد بود.

استخراج عصاره یا پودر قارچ گانودرما 

از آن­جایی که قارچ گانودرما قارچی بسیار سفت و سخت می­باشد، بدن انسان نمی­تواند این ماده را به راحتی هضم کند در نتیجه باید به پودر یا عصاره تبدیل گردد. تهیه­ عصاره و پودر این قارچ باید توسط شرکت­هایی معتبر و دارای مجوز و زیر نظر کارشناسان صورت پذیرد. لذا این قارچ ممکن است سمی و مضر باشد که می­تواند به بدن انسان آسیب رساند. استحصال پودر یا عصاره­ قارچ گانودرما نیازمند چندین مرحله فرآوری پیشرفته می­باشد که در حال حاضر این امکانات لازم برای استحصال وجود ندارد در نتیجه عصاره­ آن با پودر قهوه ترکیب می­گردد که از موثرترین راه­های مصرف قارچ گانودرما می­باشد.

قارچ گانودرما اصل را میتوانید از طریق سایت ما خریداری نمایید. محصولاتی مانند هات چاکلت با قارچ گانودرما، قارچ گانودرما موکا و… در سایت ما موجود هستند  که شما میتوانید هرکدام از این محصولات را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *